Rüzgarın kolayına olsun Dilek!

›  Haberler  › ↓

Darüşşafaka'da okuyan 10 kız öğrencinin 10 yıllık eğitim giderini toplamak amacıyla 9 metrelik yelkenlisi Symina ile tek başına Atlantik'i geçecek olan Dilek Ergül, 8 Haziran Pazar günü Beylikdüzü West İstanbul Marina'dan hareket etti.

Darüşşafaka Cemiyeti Yönetim Kurulu Başkanı Talha Çamaş, Başkan Vekili Fırat Tekin, Darüşşafakalılar, Darüşşafaka'da okuyan kız öğrenciler, ailesi ve sevenleri tarafından denize karanfiller atılarak uğurlanan Ergül, 14 ay denizde kalacak.

Küçük yelkenli teknesiyle  Atlantik Okyanusu’nu tek başına geçerek bir ilke imza atmak üzere denize açılan Dilek Ergül (42), bu yolculukla bir yandan çocukluk hayalini gerçekleştirmeyi diğer yandan da Darüşşafaka’da okuyan babası veya annesi hayatta olmayan, maddi durumu yetersiz. 10 kız öğrencinin 10 yıllık eğitim gideri olan 1 milyon TL’yi toplamayı amaçlıyor. Onlar da hayallerini gerçekleştirebilsin, kendi okyanuslarını geçebilsinler diye…

Yolculuğa çıkmadan önce herkesi "Rota Atlantik Fonu"na bağış yapmaya çağıran Ergül,
20 Haziran'a doğru İyon Denizi'ni geçip, ağustos'ta Cebelitarık'ta olmayı, okyanusa açıldığında aşağı Kanarya Adaları'na doğru bir rota izleyecek. Eylül- Ekim ayında Ticaret Rüzgarları'nı Yeşil Burun Adaları'nda bekleyip, okyanusun karşı tarafına Barbados'a aralıkta geçip, yeni yıla okyanusun ortasında Karayip Adaları'nda girecek. 2015 Ağustos ayında da Türkiye'ye geri dönecek.

Talha Çamaş: "Rota Atlantik bağış kampanyamıza halkımızın ve kurumların desteğini bekliyoruz"

Projeyle ilgili heyecanlı ve umutlu olduklarını ifade eden Darüşşafaka Cemiyeti Yönetim Kurulu Başkanı Talha Çamaş, “Sevgili Dilek Ergül bize projesinden ilk defa bahsettiğinde çok heyecanlandık. Onun kendine olan inancı ve pozitif enerjisi bizleri hayran bıraktı. Bu yolculukta ona inandık ve onun yanında olmaya karar verdik. Bu kararı verdiğimiz için çok mutluyuz. O, kendi hayalini gerçekleştirirken, iyi bir eğitim alma imkânı olmayan kız öğrencilerin hayallerinin de gerçekleşmesine destek olacak. Darüşşafakalı 10 kız öğrencinin 10 yıllık eğitim giderlerini toplamak üzere Atlantik Okyanusu’nu geçecek ve bunu başaran ilk Türk kadını olacak. Hepimizin ona olan inancı ona yolculuğunda güç verecek ve dönüşünde yine hep birlikte kutlama yapacağız. İster 10 TL olsun ister 10.000 TL, Rota Atlantik bağış kampanyamıza halkımızın ve kurumların desteğini bekliyoruz. Eğitimle yaşamların değişmesinin önemine inananların bu projeyi tam anlamıyla sahipleneceğine dair sonsuz bir inanç taşıyoruz. 10 kız öğrencimizin 10 yıllık eğitim giderlerini karşılamak hedefiyle yola çıkıyoruz, ama umuyoruz ki destekler bu hedefimizi de aşacaktır. Dilek hanım gibi bir Türk kızının bu kadar müthiş bir maceraya yelken açmasından mutluluk duyuyoruz. Dualarımız Dilek hanım için” diye konuştu.

Darüşşafakalı kız öğrencilerin bu yolculukta desteğe ihtiyacı var!

Dilek Ergül’ün teknesi Symina’nın yelkenini dolduran rüzgâr olmak isteyen; kız öğrencilerin kaliteli eğitim alarak kendi hayallerini gerçekleştirebilmesi için kampanyaya destek vermek isteyen hayırseverler, online bağış menümüzden “Rota Atlantik Bağış Fonu” bağış türünü seçerek bağış yapabilecek. Ayrıca, “Rota Atlantik Bağış Fonu”na 5.000 TL ve üzeri bir bağış yaparak isim veya kurum logolarını Symina’nın gövdesine yazdırabilecekler.

Kampanyaya diğer kanallardan destek vermek için:

• Darüşşafaka'nın banka hesap numaralarına “Rota Atlantik” açıklamasıyla havale veya EFT yapabilir,

• “Rota Atlantik” açıklamasıyla vereceğiniz bir mail order talimatıyla kampanyayı aylık olarak destekleyebilir veya,

“ROTA” yazıp 1863’e SMS gönderebilirsiniz (Türkiye’deki tüm operatörlerden bağış bedeli 5 TL, mesaj bedeli 2 SMS'tir.)